شرح وظایف مسئول حراست : 
  1. استقرار سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل ، تاسیسات و مدارک محرمانه . 
  2. برنامه ریزی ، سازماندهی ،نظارت و هدایت کلیه فعالیتها و اقدامات حراستی . 
  3. تهیه
 و ابلاغ مقررات و توصیه های حراستی و دستورالعملهای حفاظتی لازم و نظارت 
برحسن اجرای آنها و ارائه پبشنهادات اسلامی در جهت رفع نقایص و بهبود 
روشهای حراستی . 
  4. برنامه 
ریزی و تامین موجبات لازم در زمینه امور حفاظتی اسناد طبقه بندی شده و 
انجام بررسی های مستمر برای حصول اطمینان از رعایت اصول حراستی در امور 
مکاتباتی و مخابراتی و ارائه گزارشات لازم . 
  5. انجام کلیه امور محرمانه مربوط به دور نگار،بی سیم و باسیم مرکز مربوط . 
  6. تهیه
 و کشف رمز ،دریافت ،ثبت و صدور و نگهداری و ارسال و مراسلات کلیه پیامهای 
فاکس و تلفنگرام های رمزواقدام .به تهیه مفاتیح رمز و نظارت بر تغییر و 
تعویض به موقع و ارائه توصیه های لازم به منظور پیشگیری از کشف آنها . 
  7. تنظیم ماشین رمز و تغییر سیستم داخلی آن در مواقع اضطراری . 
  8. دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله از دانشگاه و موسسات دولتی و حراست از آنها بر اساس مقررات مربوطه . 
  9. کنترل و نظارت و بررسی وضع حراستی مرکز و تهیه گزارشات مورد لزوم . 
  10. تعیین شیفت کاری نگهبانان و انتظامات و تایید وصدور گواهی کارکرد ماهانه و نظارت بر امور آنها . 
  11. توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت . 
  12. شرکت در دوره های آموزشی شغلی وعمومی به منظور افزایش مهارتهای شغلی . 
  13. انجام سایر امورمحوله که در راستای شغلی که از سوی مسئولین ذیربط ارجاع میشود. ***