شرح وظایف مسئول حراست :
1. استقرار سیستم مناسب جهت حراست و نگهداری از پرسنل ، تاسیسات و مدارک محرمانه .
2. برنامه ریزی ، سازماندهی ،نظارت و هدایت کلیه فعالیتها و اقدامات حراستی .
3. تهیه
و ابلاغ مقررات و توصیه های حراستی و دستورالعملهای حفاظتی لازم و نظارت
برحسن اجرای آنها و ارائه پبشنهادات اسلامی در جهت رفع نقایص و بهبود
روشهای حراستی .
4. برنامه
ریزی و تامین موجبات لازم در زمینه امور حفاظتی اسناد طبقه بندی شده و
انجام بررسی های مستمر برای حصول اطمینان از رعایت اصول حراستی در امور
مکاتباتی و مخابراتی و ارائه گزارشات لازم .
5. انجام کلیه امور محرمانه مربوط به دور نگار،بی سیم و باسیم مرکز مربوط .
6. تهیه
و کشف رمز ،دریافت ،ثبت و صدور و نگهداری و ارسال و مراسلات کلیه پیامهای
فاکس و تلفنگرام های رمزواقدام .به تهیه مفاتیح رمز و نظارت بر تغییر و
تعویض به موقع و ارائه توصیه های لازم به منظور پیشگیری از کشف آنها .
7. تنظیم ماشین رمز و تغییر سیستم داخلی آن در مواقع اضطراری .
8. دریافت اسناد و مدارک محرمانه واصله از دانشگاه و موسسات دولتی و حراست از آنها بر اساس مقررات مربوطه .
9. کنترل و نظارت و بررسی وضع حراستی مرکز و تهیه گزارشات مورد لزوم .
10. تعیین شیفت کاری نگهبانان و انتظامات و تایید وصدور گواهی کارکرد ماهانه و نظارت بر امور آنها .
11. توجه کامل به مستندات و دستورالعمل های سیستم مدیریت کیفیت .
12. شرکت در دوره های آموزشی شغلی وعمومی به منظور افزایش مهارتهای شغلی .
13. انجام سایر امور محوله که در راستای شغلی که از سوی مسئولین ذیربط ارجاع میشود.